Tony Appleton

personal branding voorbeeld voor werkzoekenden

voorbeeld van personal branding

Veelgehoorde tip als je solliciteert: werk aan je personal branding. Val op! Laat zien wat jouw toegevoegde waarde is. Wat maakt jou speciaal? Wat onderscheid je van de anderen? Laat dat zien!

Het meest geniale en gekke voorbeeld van jezelf onderscheiden is Tony Appleton. Deze 76 jarige stadsomroeper maakte zichzelf op 25 juli 2013 wereldberoemd én onsterfelijk. Tony is stadsomroeper in zijn woonplaats Chelmsford. Voor het St. Mary’s Hospital in London maakte hij de geboorte van de nieuwe prins George bekend. Hij werd gefilmd en gefotografeerd door de internationale pers en werd breaking news op CNN. De pers en het miljoenenpubliek was ervan overtuigd dat dit, net als de saluutschoten, bij het typisch Britse protocol hoorde.

Pas later maakte Tony bekend dat dit ‘gewoon’ een persoonlijk initiatief was.

Een ouderwetse schelmenstreek

waarmee hij alle media meesleepte

“Toen ik een hint kreeg over de geboorte van de kleine prins, ben ik meteen met een taxi naar het ziekenhuis gereden”, aldus de man, die veel gevraagd wordt voor bruiloften en partijen. “Daar startte ik mijn show. De pers lustte er pap van.”

Hij was helemaal niet uitgenodigd door de royals. Maar: “Ik reken erop dat Kate en William mij alsnog vragen.” zei hij desgevraagd met een brede glimlach. “Ik wacht op hun brief.”

Of die brief er komt is voor Tony niet zo relevant, schat ik in. Ik denk dat hij zich voorlopig geen zorgen meer hoeft te maken over zijn aanvullend pensioen. Dat wens ik hem toe. Hij heeft het meer dan verdiend – naast de koninklijke onderscheiding, die hij ook moet krijgen.

Briljant voorbeeld van guerillamarketing

en personal branding

Met zijn briljante actie zet Tony zijn handtekening onder één van de beste guerrillamarketing acties ooit. In het zeldzame geval dat je aan een stadsomroeper moet denken, zal hij in je gedachte schieten. Verder is heel de wereld nu op de hoogte van de kernkwaliteiten van deze Brit: een geniaal gevoel voor timing en een onvergetelijke mix van humor en bluf.

Ik vind hem echt een inspirerend voorbeeld. Niet alleen omdat hij de wereld heeft laten lachen, een kwaliteit die maar weinigen gegeven is.

Toch nog eens verder nadenken over hoe ik mijn kernkwaliteiten beter kan laten zien aan de wereld…

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden gebeurd. Wil je zien hoe het ook alweer ging? Dan volg je deze YouTubelink

Dit blog publiceerde ik eerder op Vacatureluurs.com