wat kan ik voor je betekenen?

Waar sta je? Waar wil je naar toe? Waarom en hoe?
Als persoon, als ondernemer, als organisatie. Daarmee kan ik je helpen. Op verschillende manieren.
Bijvoorbeeld door het (her)ontdekken van het WAAROM van je organisatie.
Het verbeteren of op scherp zetten van je commerciële vaardigheden. Je online (beter) zichtbaar maken door een aantrekkelijke website. Slimmere communicatie met je doelgroep via sociale media. Bekijk de voorbeelden en kom in actie!

Komen tot de kern van wat je echt wilt en kunt

wat is jouw waarom?

Commerciële tools voor startende ondernemers

“Je kunt wel goed zijn in wat je doet, het zal toch een keer verkocht moeten worden…”

Hoe zorg je ervoor dat anderen jouw product willen hebben? Waarom zou een klant jouw diensten moeten afnemen?
Je bent misschien wel de beste in je vak, maar is er geen mens die jouw offerte ondertekend, dan kun je lekker thuis blijven. Je kunt misschien wel de mooiste creatieve concepten ontwikkelen, maar het moet wel een keer verkocht worden!
Ik help je om meer resultaat te boeken: van acquisitie tot presentatie, van resultaatgerichte offertegesprekken tot het schrijven van de opdracht. Met een aantal gesprekken help ik je op weg om manieren te vinden waarmee je meer resultaat kunt halen en lekker aan de slag blijft.

Ontdek jullie teamspirit (weer) !

“Iedereen is goed in wat-ie doet en aardig, maar we vormen daarmee nog geen team…”

Als je niet verwacht dat ik allerlei teambuildingsuitstapjes organiseer, dan mag je verder lezen. 😉

Ik geloof daar namelijk niet zo in. Die dagjes samen ravotten door de modder. Elkaar helpen een rivier over te steken. En daarvan leren dat je SAMEN dingen moet aanpakken. Elkaar moet vertrouwen. Wanneer je volwassenen in je team hebt snappen die dat heus zo ook wel.

Toch loopt het niet helemaal lekker in je team. En je krijgt je vinger er maar niet op. Daardoor komt je bedrijfsresultaat, je naam onder druk te staan. Dan kun je wel wat hulp gebruiken. Ik ga graag met jou en je team aan de slag. We komen er snel achter waar het hem in zit. Als betrokken buitenstaander observeer ik van een afstand. Ik stel vragen waarvan je de antwoorden allang weet. Maar misschien kijken je medewerkers daar helemaal anders naar. Soms durven ze dat eerst wel aan mij te vertellen. Vreemde ogen?

Ik help je de krachten te vinden binnen je team. Krachten en zwakten met respect verbinden. Samen plannen maken hoe je verder kunt. Met nieuwe spirit!

Dat kan soms gevoelig liggen. Ik ga met respect om met je onderneming.

Aansprekende website nodig?

“Wat jij te bieden hebt is waard gevonden te worden!”

‘Ik heb een website nodig!’ hoor ik weleens. ‘maar ik heb er geen tijd voor, te druk en ik zou niet weten waar ik moest beginnen.’
Zonder website besta je niet, dat vinden steeds meer klanten tenminste. Ik help je aan een goede functionele website. Eentje die uitstraalt waar jij met je bedrijf of organisatie voor staat. Ik schrijf heldere, aansprekende – soms zelfs meeslepende 😉 – teksten die jouw verhaal vertellen. Die lezers enthousiast maakt voor jouw aanbod. Een website die door potentiële klanten gevonden wordt en ze tot actie aanzet. Strak, helder, overzichtelijk en op maat!
Dat houdt je in the picture en levert op!

Röntgen voor de ervaren ZZP-er

“Ontdek (weer even) de kern van je waarom.”

Hoe gaat het met je?
Kom je om in het werk?
Heb je last van de crisis?
Laten veel mensen niks meer horen na het uitbrengen van je offerte?
Vinden ze je altijd te duur, al ben je al ver onder de prijs gedoken?
Geen tijd maar ook weinig werk? Gaat het best aardig, maar kan het voor je gevoel beter, maar hoe? Vertel er eens over en laat eens een röntgenfoto van jezelf maken. In een paar gesprekken kijken we hoe je er voor staat. Waar sta je, wat kun je en waar wil je eigenlijk naar toe, vooral ook: waarom? Ik geef je concrete adviezen en we gaan er samen mee aan de slag. Ik laat je zien hoe je je beter kunt presenteren live en in de social media. Ik leer je hoe die offerte kunt omzetten in een order.  Ruim wat tijd in tussen stress en wanhoop en ga er even voor zitten. Het brengt je in de realiteit en je boekt weer resultaat!

Geef je organisatie een boost!

“Van inventarisatie via je waarom naar nieuwe groei!”

Zit je vrijwilligersorganisatie in een dipje? Heb je niet genoeg vrijwilligers? Of heb je wel vrijwilligers maar geen plannen? Dat komt nog weleens voor. Gelukkig is er ook uit te komen. Ik ga graag met jullie rond de tafel. We kijken samen wat jullie doen, wat jullie hebben gedaan en wat jullie zouden willen gaan doen. Maar vooral en eerst het waarom. Mogelijkheden en onmogelijkheden zetten we op een rij. Van daaruit stellen we haalbare doelen en maken plannen. Ik heb veel ervaring met (kerkelijke) vrijwilligersorganisaties. Ik help je met mijn creatieve benadering, een kritische blik en zorg voor een frisse wind. Houdt er rekening mee dat groei – inhoudelijk en in aantal – het gevolg kan zijn.

Basis verkooptraining

“Clichéverkopers zijn er al genoeg…”

Wat is een klant, klantvriendelijkheid, klantgericht denken en handelen, klantbenadering, klantcontact. Je weet natuurlijk best zo ongeveer waar dit over gaat. Alleen: als je in de verkoop begint ben je nog niet meteen expert. Ik leer je zaken doen, zodat je meteen een vliegende start maakt. Ik maak geen clichéverkoper van je, zoals er al zoveel zijn. De klant vraagt om authentiek. Jezelf blijven en toch verkopen. Mooie training van de ouwe Rot: voor jonge honden.

De basistraining kan naar behoefte uitgebouwd worden tot een totaal-trainingsconcept. Vervolgevaluaties waarin je concrete ervaringen kunt delen, successen kunt vieren en verder kunt werken aan je valkuilen. Vasthouden wat goed gaat en verbeteren waar (nog) meer resultaat te halen valt. Er zijn allerlei mogelijkheden voor om dit vorm te geven: evaluatiegesprekken, naspeelsituaties, training-on-the-job. Of wat voor jou het lekkerst werkt.

Ons eerste oriënterende gesprek is natuurlijk altijd vrijblijvend, dus gratis.

Eerst maar eens kijken of en wat we voor elkaar kunnen betekenen. “De klik vinden.”